امروز چهارشنبه  ۲ آبان ۱۴۰۳
۱۴۰۱/۰۹/۲۵- ۱۹:۰۲ - مشاهده: ۶۷۱

حقایقی از اقدام فریبکارانه آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد

حقایقی از اقدام فریبکارانه آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد

آمریکا نه از زمان تحولات اخیر ایران، بلکه از زمان رای گیری برای عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن، مخالف عضویت جمهوری اسلامی ایران بود و همه تلاش های خود را در این مسیر به کار گرفته بود که البته با توجه به اعتماد و آرای کشورهای عضو اکوسوک به ایران توفیقی نداشت. بنابراین آمریکا از تحولات اخیر ایران، برای دستیابی به هدف اولیه خود سوء استفاده کرده است.

تصویب قطعنامه آمریکا علیه ایران برای محروم کردن ایران از عضویت در کمیسیون مقام زن اقدامی خصمانه، کاملا سیاسی، فاقد وجاهت قانونی و ایجاد کننده رویه فریبکارانه است. با این اقدام حق مسلم جمهوری اسلامی ایران و جامعه زنان ایران پایمال می‌گردد.

این اقدام غیر قانونی برای حذف یک عضو قانونی کمیسیون مقام زن، سدی برای ارتقای حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی زنان ایجاد می‌کند.

این اقدام مغرضانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، توهین بزرگی به کشورهایی است که سال گذشته به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن رای داده اند.

 

 ایران از سال ۲۰۱۱ تا کنون، عضو کمیسیون مقام زن بوده و در انتخابات سال گذشته با آراء حداکثری (۴۳ رای از ۵۴ عضو اکوسوک) برای سومین بار به عضویت این نهاد درآمده است. 

 

جامعه زنان ایران جامعه ای آگاه، پویا و توانمند است و همواره برای پیشرفت خود تلاش کرده است و بعد از این نیز در همین مسیر تلاش کرده و پیش خواهد رفت.

 ارائه قطعنامه توسط آمریکا به عنوان کشوری که مصادیق متعدد نقض حقوق بشر به ویژه علیه زنان رنگین پوست در آن به وفور قابل مشاهده است، مضحک است. کشوری که از ارسال باند پانسمان بیماران پروانه ای ایران ممانعت می‌کند، چگونه میتواند حامی زنان و دخترانی ایرانی باشد.

 

 محروم کردن ایران از کمیسیون مقام زن، نشانه هراس آمریکا از حضور کشورهای مستقل و دارای برتری اندیشه و توان مفهوم سازی در اسناد نهادهای بین المللی است.

 آمریکا فریبکارانه برای زنان ایران دلسوزی می‌کند، کاخ سفید، الیزه و محافلی از این دست، محلی برای گرد آوردن زنان شکست خورده است که از نام ایران و ایرانی سوء استفاده می‌کند.

 اگرچه آمریکا جمهوری اسلامی ایران را از عضویت در کمیسیون مقام زن محروم کرد تا مانع برخورداری ایران از حقوق قانونی خود و بیان دیدگاه‌های آن در حوزه زنان شود، اما جمهوری اسلامی ایران بعنوان عضو سازمان ملل متحد از همه فرصت ها برای بیان دیدگاه‌های اصولی خود در مجامع بین المللی استفاده خواهد کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما